Mnożenie wektorów.

veloxequus
Posty: 1408
Rejestracja: 23 sty 2011 20:41

Mnożenie wektorów.

Postautor: veloxequus » 08 wrz 2011 20:42

Yyyy... z tego co pamiętam to wątek tylko do zadań, ale nie wiem, gdzie mogę o to zapytać, więc proszę o pomoc, czym owo mnożenie wektorów jest, bo nie mam pojęcia, a niebawem będzie sprawdzian...

A jak mi zamkniecie temat, zorientowanych proszę o kontakt na PM;>

Miror
Posty: 621
Rejestracja: 27 lip 2009 20:53

Re: Mnożenie wektorów.

Postautor: Miror » 08 wrz 2011 22:33

to zależy jakie mnożenie. Możesz mieć mnożenie wektora przez liczbę (ale chyba nie o to chodzi). Możesz mieć też mnożenie skalarne lub wektorowe dwóch wektorów. W pierwszym przypadku dostajesz liczbę, w drugim wektor.
Mnożenie skalarne:
Powstaje liczba (skalar) o wartości równej iloczynowi wartości obu wektorów razy kosinus kąta między nimi zawartego.
Lub inaczej:
Iloczyn skalarny jest równy iloczynowi długości jednego wektora mnożonego przez długość rzutu drugiego wektora na kierunek wyznaczony przez pierwszy wektor (skomplikowane jest to zdanie, ale prościej chyba się nie da...). Dokładniej wyjaśnione jest to w dziale Energia przy omawianiu pracy. Iloczyn skalarny stanie się równy Zero, gdy którykolwiek z wektorów wyjściowych jest zerowy, lub wektory są do siebie prostopadłe.

Mnożenie wektorowe:
(Stosuje się wyłącznie do wektorów w trzech wymiarach)
Wartość wektora wynikowego jest równa iloczynowi wartości obu wektorów wyjściowych razy sinus kąta między nimi zawartego (ma to sens tylko w trzech wymiarach);
- kierunek wektora wynikowego jest prostopadły do płaszczyzny wyznaczonej przez wektory wyjściowe;
- zwrot ustalamy w oparciu o regułę śruby prawoskrętnej (w razie czego szukaj w googlach)

Interpretacja iloczynu wektorowego 2:
Wartość iloczynu wektorowego jest równa iloczynowi długości pierwszego wektora przez długość rzutu drugiego wektora na kierunek prostopadły do pierwszego wektora.

Wektor zerowy otrzymamy, gdy jeden z wektorów wyjściowych jest zerowy, lub gdy wyjściowe wektory są równoległe.

Nie brzmi to może super łatwo, ale i temat nie jest banalny.
Mam nadzieję, że pomogłem.
Obrazek
Syntax error at command line 4
Signature not found
C:\Users\Miror>

Awatar użytkownika
Plachcik
Posty: 5
Rejestracja: 19 sie 2013 09:40

Re: Mnożenie wektorów.

Postautor: Plachcik » 12 wrz 2013 17:19

Google też nie gryzie ;) Myślę że tam znajdziesz najlepszą pomoc. Oczywiście szukaj w języku angielskim.

mariel1540
Posty: 9
Rejestracja: 06 lut 2014 21:42

Re: Mnożenie wektorów.

Postautor: mariel1540 » 06 lut 2014 21:55

O kurcze potrzebny tu jakiś pilny student albo tak jak mówisz wujek Google

____________________

EXIOMARA94
Posty: 8
Rejestracja: 13 maja 2014 20:49

Re: Mnożenie wektorów.

Postautor: EXIOMARA94 » 03 cze 2014 15:33

A może najłatwiej będzie sięgnąć do podręcznika fizyki ? Kiedyś w moich czasach to było nie do pomyślenia aby uczeń nie wiedział skąd czerpać wiedzę, wszyscy odwiedzali biblioteki i czytelnie a teraz mamy wikipedie i google...

hogan
Posty: 1712
Rejestracja: 02 lip 2013 19:33

Re: Mnożenie wektorów.

Postautor: hogan » 04 cze 2014 21:29

Temat uważam za nieaktualny gdyż Autor napisał w roku 2011 więc zamykam.

Pozdrawiam
Obrazek